donderdag 18 april 2013

The Art of Teaching @ Camps Bay High

 
~*~ Good teachers are those who teach us not for a written test,
but rather for the final exam called life. ~*~

Hiya!

Sinds mijn laatste blogbericht is er opnieuw veel veranderd voor mij op school.
Ondertussen geef ik conversational French in twaalf verschillende klassen. De leerlingen zijn enorm enthousiast en werken goed mee. Ik laat ze zo veel mogelijk aan het woord en kies daarom bewust voor een communicatieve aanpak. De mentoren staan dagelijks versteld van de actieve medewerking en aandacht. In Camps Bay High School zijn de leerkachten dit niet gewoon. ;-)
Daarom heb ik besloten om een afterschool French course in te richten. Alle jongeren, ongeacht hun grade, kunnen ofwel op maandag- en woensdagnamiddag of op dinsdag- en donderdagnamiddag lessen Fransen volgen. Op een ludieke en creatieve manier worden ze ondergedompeld in een taalbad. Morgen tijdens de assembly zal het nieuwe concept voorgesteld worden. We rekenen alvast op een grote opkomst.

  
Vanaf volgende week zal ik opnieuw Engels geven in Grade 8 & 9. Ik kijk er al naar uit!
 
Vandaag zijn we gestart met een nieuwe cycle. Voor de jongeren uit Grade 9 betekent dit dat ze zelf een danschoreografie moeten maken. De meisjes hebben hier geen probleem mee. De jongens trekken gekke bekken tijdens deze opdracht. De meesten hebben nog steeds de basispassen niet onder de knie en doen ook geen moeite om er iets van te maken. De volgende beelden spreken voor zichzelf. Girls versus Boys.
 

 
Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. Check these boys out! :-)
 
 
  
Over het algemeen, ben ik tevreden over de inzet tijdens de lessen L.O. Enkele sfeerbeelden:
 






 
Wegens werkzaamheden aan de sporttereinen op school, hebben we geen geschikte binnenruimtes meer voor Physical Education. Ik moet telkens een oplossing zoeken, afhankelijk van de vrije lokalen en het weer. Sommige lessen worden zelfs afgelast hierdoor.
Mr MZ, mijn mentor voor L.O., geeft me steeds meer verantwoordelijkheid. Zo mocht ik deze week Zumba helpen geven in Grade 11 en stond er yoga op het programma voor de matrics, de leerlingen uit Grade 12. Door de werken kon ik geen geschikt lokaal vinden voor de yoga en ben ik met de matrics naar de gym gegaan.
 
 




  
De rugby boys zien hun leerkracht ook graag werken & moedigen me aan om mee te sporten.
 
 
Zo blijf ik ook fit tijdens mijn verblijf in Kaapstad. ;-)
Vanavond ga ik opnieuw Zumba gaan volgen in Cape Town City Centre. Als aerobiclesgever, is het plezant om lessen van een andere instructor mee te volgen. Ik put hier veel inspiratie uit voor mijn lessen in Camps Bay High en zal hier thuis ook mee aan de slag kunnen gaan. Mr MZ heeft me vorige week een Zumba pakket bezorgd met gewichtjes en nuttige DVD's. I just love it!
 
Naast de lessen Frans, Engels en P.E., moet ik vaak afwezige leerkrachten vervangen. Soms krijgen de leerlingen een opdracht of is er studie. Meestal mogen ze zich gewoon bezighouden en praten met elkaar. De tieners luisteren graag naar muziek en gamen vaak op hun GSM. Andere jongens gooien dan weer met een bal en vinden dat blijkbaar nog grappig ook...
 


 
Nog een grote drie weken en onze stage zit er al op. Ik zal met pijn in het hart naar huis gaan!
Alhoewel ik drukke dagen beleef @ CBHS, zal ik het missen. De afgelopen dagen heb ik meestal zes of vijf uur van de zeven lesgegeven. Aangezien ik drie verschillende vakken geef, moet ik me altijd haasten om op tijd bij de juiste groep te belanden en om me om te kleden.
Busy times! Just the way I like it.

I will keep on enjoying this internship to the fullest and make each day count!

Teaching is a passion. My passion.

Kind regards

Miss Sylvie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten