dinsdag 16 april 2013

A lesson History in Grade 10

Hi! Voor geschiedenis sta ik vooral in Grade 10 en deze klas is een echte uitdaging om les aan te geven. De leerlingen zijn niet altijd even enthousiast en in stilte werken hebben ze waarschijnlijk nog nooit gedaan. Ik geef al enkele weken les over de Franse Revolutie nu en we zijn terechtgekomen in de laatste periode van deze revolutie. Vandaag gaat mijn les over de rol van de gewone mensen en de vrouwen tijdens de Franse Revolutie.

Voor deze les heb ik enkele richtvragen voorbereid voor de leerlingen zodat ze zelf eens individueel aan het werken kunnen. Hier is het normaal dat ik de opdracht zo'n 5 keer mag herhalen voor dat iedereen begrijpt wat er precies van hen verwacht wordt. De meeste leerlingen hebben goed hun best gedaan om de vragen voor te bereiden. Nadien hebben we iedere vraag kort besproken en verbeterd.

x Miss V

Geen opmerkingen:

Een reactie posten