woensdag 10 april 2013

* Back to Business *

Bye Bye Easter Holidays, Hello Second Term!

Na een deugddoende vakantie, ga ik weer drukke dagen tegemoet in Camps Bay High School.
Aangezien een schooljaar hier start in januari, zijn we nu begonnen aan het tweede semester. Het begin van een nieuw semester is synoniem met pakken werk voor de leerkrachten! Iedereen is druk in de weer met het maken van nieuwe cursussen en lesmateriaal. Busy times for sure.
Terwijl de leerlingen overstelpt worden met talloze semestertaken, word ik overstelpt met nieuwe klassen! Mijn stagerooster zal er de komende vijf weken totaal anders uitzien! Een kort overzicht van de veranderingen:
- 12 nieuwe groepen voor Frans! Voortaan krijgen alle jongeren uit Grade 8 & Grade 9 Frans. Voor de vakantie kregen er slechts twee klassen Frans uit Grade 8 & 9. Deze leerlingen zullen nu minder lessen krijgen.
- slechts 2 lessen Engels per cycle in plaats van 10
- Kitunde uit Grade 10 krijgt nog steeds individuele lessen voor Frans. Wellicht zullen er nog een aantal leerlingen uit Grade 10 individueel worden begeleid.
- Mijn rol tijdens de lessen Physical Education verandert van instructor naar guide. Na deze cycle hebben de leerlingen de nodige theorie gehad en moeten ze zelf aan de slag gaan. Alle jongens en meisjes uit Grade 9 zullen de komende weken werken aan een zelfgemaakte choreografie. Dat belooft! :-)
- In plaats van 4 mentoren krijg ik er nu minstens 8!

Deze week zal ik enorm veel tijd doorbrengen in de gym omdat ik Mr Cottle vervang. Ik moet hem vervangen tijdens zijn lessen Physical Education & technology omdat hij op schoolreis is in Thailand. Lucky him! Tijdens deze uren mogen de jongeren gewoon rondhangen in de fitness. Als ze gebruik willen maken van de toestellen, moeten ze hun turnkledij aantrekken. Zoals jullie kunnen zien op onderstaande foto's, zijn de leerlingen liever lui dan moe... Na zeven weken in Camps Bay sta ik hier niet meer van versteld. In het algemeen werken de leerlingen uit Grade 89, 10 en 11 niet graag. Huiswerk wordt meer niet dan wel gemaakt. Enkel de matrics, de leerlingen uit Grade 12, studeren regelmatig en dienen taken in. Deze 18-jarigen studeren af op het einde van het schooljaar en hebben goede resultaten nodig om verder te kunnen studeren aan een college of university. Meestal merken de leerkrachten pas in Grade 12 op als een leerling sterk of eerder zwak is. De meesten schieten dan pas in actie. Vaak dragen ze hiervan de gevolgen tijdens hun hogere studies. Het merendeel van de studenten slaagt niet. What a surprise... Triestig.







Nu is het tijd om Kit Kat te gaan entertainen in het Frans. Ik heb een quiz voor hem in petto! :-)



Wordt vervolgd...

Signed, Miss Sylvie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten