woensdag 27 maart 2013

Last day before the holidays

Hallo!

Vandaag is het de laatste lesdag voordat de vakantie begint. Net zoals in België komen ook hier de kinderen niet meer naar school omdat ze op reis vertrekken met hun ouders. Maar hier in Camps Bay High is het nog net iets erger. Gisteren was er Cultural Period waar heel de school moet samenkomen in de Hall. Toen ik de Hall binnenkwam was zowat de helft van de school afwezig.

Omdat het bijna vakantie is, zijn er ook al enkele leerkrachten afwezig en zo mocht ik gisteren heel wat vervangingen doen. Vervangingen doen is ook niet echt ideaal, want soms komt je klas helemaal niet af naar het lokaal en weet je niet waar je ze moet gaan zoeken. Aan de receptie zeggen ze dan ook dat dit niet erg is, en dat ze zich waarschijnlijk hebben aangesloten bij een andere groep. In Grade 12 moest ik een documentaire tonen over het einde van de Sovjet-Unie, niet echt een interessante documentaire aangezien ik continue de leerlingen moest wakker schudden. Wat opvalt aan deze school is dat Grade 8 de harde werkers zijn en dat naarmate de jaren vorderen dit allemaal verdwijnt en ze wat lui worden.

Naast de vervangingen had ik ook nog een les geschiedenis in Grade 10. In deze les ging ik normaal gezien nog een hoofdstuk afwerken rond de Franse Revolutie. Uiteindelijk had ik maar 6 leerlingen van de 25 in mijn les en heb ik beslist om geen les te geven maar om een film te tonen aan de leerlingen. Lesgeven aan 6 leerlingen heeft niet echt zin, want de rest moet de leerstof ook sowieso gezien hebben.

Mr. Tucker heeft mij al heel wat feedback gegeven en gelukkig is hij erg tevreden met mij! Ook de leerlingen zijn blijkbaar erg enthousiast over mijn lesgeven. Deze feedback geeft mij meer en meer energie om na de vakantie nog eens alles te geven in onze laatste 5 weken hier in Camps Bay High :). Ik heb zo'n voorgevoel dat de tijd enorm snel zal gaan na de vakantie en dat Sylvie en ik er nog optimaal van moeten genieten. Zowel genieten tijdens het lesgeven als genieten van de prachtige omgeving en mensen hier in Camps Bay.

Eén ding is alvast zeker, er zullen tranen vloeien als we van alle mensen, die we hier leren kennen hebben, moeten afscheid nemen.

xJolien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten