maandag 18 maart 2013

History & Geography @ CampsBayHigh

Hi!

Nu woensdag ben ik hier al een maand in Camps Bay, de tijd gaat ongelofelijk snel! Maar ik heb nog 2 maanden te gaan. Het lesgeven hier in Camps Bay Highschool ben ik ondertussen al gewoon geworden. De leerlingen beginnen mij ook te kennen en ik sta al bekend onder de naam 'Miss V' of 'Miss Vans', want 'Miss Vansuypeene' kunnen ze geen minuut onthouden.

In History bij Grade 8 geef ik les over de Industriële Revolutie en van Mr. Tucker kreeg ik de toestemming om de film 'Daens' te tonen aan de leerlingen. De film toont namelijk goed de kenmerken van de Industriële Revolutie in Europa. De leerlingen vinden het super interessant en leuk om naar de film te kijken! Telkens wanneer ze mij of Mr. Tucker in de gang tegenkomen vragen ze of we in de les terug naar de film zullen kijken. Mr. Tucker wist me ook al te zeggen dat de leerlingen liever les krijgen van mij dan van hem. Toch wel 1 van de beste opmerkingen die ik gekregen heb tot nu toe, want Mr. Tucker is een erg goede leerkracht.

In History bij Grade 10 ben ik net gestart met de Franse Revolutie. Persoonlijk vind ik dit geen makkelijk onderwerp omdat het zo ruim is. Maar de leerlingen weten er erg veel over, dus dat maakt het voor mij iets makkelijker. De grootste uitdaging tijdens mijn lessen geschiedenis in Grade 10; is om de aandacht van de leerlingen erbij te houden, want ze zijn nogal snel afgeleid.

Vorige week heb ik wat extra lesuren gevraagd omdat ik er de eerste weken te weinig had. Meteen stonden er 2 leerkrachten klaar om mij met plezier extra lesuren te geven. Zo heb ik enkele uren geschiedenis en aardrijkskunde extra gekregen.

Deze week zal ik mijn eerste lessen Geography geven aan Grade 8. Ik hoop dat dit goed loopt, want ik ben niet gewoon om aardrijkskunde te geven in België. Ik heb wel een grote basiskennis hierover dus ik zie het wel zitten.

Miss V

Geen opmerkingen:

Een reactie posten