woensdag 22 mei 2013

The end.

I'm going to start this blog in English, because the teachers and students of Camps Bay High also read this blog sometimes. I wanted to thank:

The school for giving me the oppurtunity to teach in Camps Bay High. It was an honour to teach in your school and I will never forget Camps Bay. I learned a lot and that's the most important thing. Thank you.

The teachers for all the help. You were amazing and so kind to Sylvie and I! You can add us on Facebook to keep in touch :). A special thanks to Mr. Tucker, Mr. Becker and Mr. Grobler. Thank you that I could teach in your classes, I had so much fun with the students. Also a special thanks to Mrs. De Vries for all the help and all the extra work you gave us :D! I wish you all the best and good luck with the awesome students.

The students of Camps Bay High for giving me a hard time sometimes but especially for giving me the best practice experience I've ever had! You were wonderful and I will never forget you. Especially my grade 8 and grade 10 classes. You are all amazing students and I will miss you more than you can imagine.

Sinds vrijdag ben ik terug thuis en sindsdien was het voor mij een grote aanpassing om terug thuis te zijn. Ik moet mijn draai terug vinden en dat is moeilijker dan ik verwacht had. Nu ik deze blog schrijf besef ik meer en meer dat ik Camps Bay hard zal missen. Nu al denk ik terug aan mijn leerlingen en aan de leerkrachten. Het was voor mij een prachtige ervaring die ik nooit meer zal vergeten. Gedurende deze 3 maanden heb ik zoveel bijgeleerd op alle vlakken en dan vooral over mezelf.

Vorig jaar heb ik nooit durven denken dat ik dit avontuur zou mogen meemaken. Nooit heb ik gedacht dat ik hiertoe in staat was, om 3 maanden naar het buitenland te trekken om er les te geven. En nu is dit avontuur al voorbij en ben ik een levenservaring rijker die niemand ooit nog van mij kan afpakken.

Dit was een van mijn beste stage-ervaringen ooit. Ik voel dat ik gegroeid ben als leerkracht, en eindelijk heb ik het gevoel een echte leerkracht te zijn. Deze ervaring heeft me doen groeien en ik voel dat ik meer zelfvertrouwen heb zowel in het lesgeven als daarbuiten.

Aan alle 2e jaar studenten die deze blog volgen: als je de kans krijgt om dit avontuur ook mee te maken, twijfel niet maar doe het gewoon. Camps Bay High is een prachtige school om les te geven en de leerkrachten en studenten zijn zo behulpzaam, vriendelijk en open. Ook Camps Bay zelf is een mooie plaats om 3 maanden te verblijven en het is gek hoeveel mensen je niet leert kennen in deze korte periode. Ik heb vrienden gemaakt die ik zeker nog zal terug zien en dit had ik nooit verwacht.

Als afsluiter van deze blog wil ik Sylvie nog bedanken. Sylvie en ik kenden elkaar niet voor we vertrokken naar Zuid-Afrika maar nu kan ik zeggen dat ik er een goede vriendin bij heb. Bedankt Sylvie voor de 3 maanden, het was echt WONDERFUL and LOVELY om dit met jou mee te maken en te delen.

Hieronder vind je nog enkele foto's van mijn grade 8 klas voor geschiedenis:





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten