donderdag 28 februari 2013

Update

Hi!

Ondertussen zijn Sylvie en ik hier al meer dan een week in Camps Bay en zijn we al goed geïnstalleerd. Sinds maandag ben ik begonnen met lesgeven, voorlopig enkel nog maar geschiedenis in grade 8 en grade 10. Volgende week zal ik nog wat meer lesuren krijgen in grade 8 voor het vak aardrijkskunde.

Het lesgeven is hier helemaal anders dan in België. De leerlingen zijn enorm rumoerig en soms opvallend ongeïnteresseerd in de les. Ze praten continue door elkaar en gooien met van alles in de klas. Het is moeilijk om ze rustig te krijgen, want ze zijn het zo gewoon. In geschiedenis zorg ik er meestal voor dat leerlingen zelf eens een oefening maken of iets opzoeken maar hier is dat onmogelijk om te doen! Ze zijn het gewoon om te luisteren naar de leerkracht die enkel maar doceert. Volgende week zal ik hen toch proberen aan het werk te zetten en hen leren kennis maken met mijn manier van lesgeven.

Wat erg opvallend is, is dat de leerlingen na iedere les zeggen "Thank you Miss for the lesson". In de Belgische scholen hoor je dit nooit! Het is leuk dat leerlingen de lessen hier echt appreciëren (ook al praten ze continue in de les).

Dit weekend zijn Sylvie en ik van plan om naast de lesvoorbereidingen ook eens naar Cape Point te gaan. Vijf jaar geleden ben ik daar al eens geweest, maar de natuur is er zo prachtig dat ik dit zeker nog eens terug wil zien. Nadat we Cape Point bezocht hebben, gaan we een concert bijwonen in Kirstenbosch. Iedere zondagavond in de zomer is er een openluchtconcert in de parken van Kirstenbosch. Het concert begint om 17u00 en eindigt rond 20u00 dus we zullen een mooie zonsondergang kunnen bewonderen tijdens het concert. Het concert waar we naartoe gaan is trouwens van Goldfish, een redelijk bekend duo in Europa.

Foto's van de school zelf en van ons weekend worden maandag op de blog gepost!

xJolien

1 opmerking:

  1. Dag Sylvie en Jolien!

    Ik vind het leuk om te lezen dat jullie echt willen proberen om op een andere manier les te geven dan men daar gewoon is! Hou ons op de hoogte.

    Griet Grymonpon

    BeantwoordenVerwijderen